Activităţile de grup în cerc reprezintă partea mea preferată în majoritatea lecțiilor. Odată ce gecile au fost date jos și temele au fost verificate, ne strângem cu toții pentru a vorbi despre cum ne simțim, despre cum a fost ziua/weekendul/vacanța noastră, despre părerile noastre legate de haine/jucării/evenimente recente. Discuțiile în cerc garantează că fiecare grupă devine o comunitate strânsă în care cu toții cunoaștem opiniile, veștile și starea de spirit a celorlalți. Fiecare copil se simte prețuit și cum toată lumea (inclusiv profesorul și asistentul) este așezată pe podea, ne putem vedea cu toții unul pe celălalt și toți suntem egali. Când am început să predau, foloseam discuțiile în grup doar cu elevii mai mici, însă am observat că aceste grupe formaseră legături mult mai strânse decât celelalte grupe. Cu grijă, am testat discuțiile în grup și cu elevii mei mai mari și au avut succes!
Întrebări
Începem discuțiile în cerc prin a adresa câteva întrebări. De obicei începem cu o întrebare simplă pentru a-i întâmpina pe copii într-un mod relaxat și pentru a-i ajuta să se simtă încrezători înainte de a aborda subiecte mai dificile. Întrebările pot fi de felul ” How are you?” sau ” What’s your name?” pentru elevii mici și ” How was your weekend?” sau ”What was your favourite thing about the holidays?” pentru grupele ceva mai avansate. După ce răspunde la întrebare, fiecare copil îi adresează unui alt copil (ales de el/ea) aceeași întrebare. Acest lucru dezvoltă aptitudini de comunicare: învață să adreseze și să răspundă la întrebări, să îi asculte pe ceilalți și să vorbească pe rând.
Ghid gratuit pentru procesul de învățare a limbii engleze de către copilul tău - Tot ce trebuie să știi pentru a-ți sprijini copilul în învățarea limbii engleze
Obține manualul
După aceea, de obicei punem întrebări suplimentare folosind vocabularul învățat în lecția anterioară. Adesea, acest lucru le oferă copiilor mai multă libertate, dar și posibilitatea de a păstra aceeași structură drept sprijin. De exemplu, aș putea începe cu o întrebare precum ” What’s your favourite food?”, iar copiii pot apoi să repete aceeași întrebare sau să continue astfel: ”What’s your favourite drink/pizza/ice cream?”. Acest lucru le oferă încredere elevilor mai puțin siguri în forțele proprii, pentru că pot participa adresând întrebarea inițială și reprezintă în același timp o șansă de a vorbi mai liber pentru elevii mai încrezători.
Planificarea lecției
Structura lecției și tema zilei sunt prezentate în timpul discuțiilor în cerc: este momentul când copiii sunt cei mai atenți și entuziasmați legat de ceea ce urmează. De asemenea, au timp să pună întrebări legate de ceea ce vor învăța, ceea ce reduce întreruperile ulterioare. Atunci când îi informăm pe copii despre planul lecției, îi facem să se simtă mai implicați în călătoria lor de învățare și mai entuziasmați în legătură cu lecția care urmează. De îndată ce am anunțat subiectul lecției, aceștia pot începe să se gândească la subiect și să își dea seama care sunt lucrurile pe care le știu deja; de multe ori se îngrămădesc să îmi spună cuvinte și alte informații. Putem apoi să lucrăm împreună pentru a vedea ce știu deja, înainte de a începe să includem vocabular nou. Din motive similare și intrucțiunile sunt date aproape mereu în timpul activităților în cerc.
Vocabularul
De multe ori, inserăm elemente de vocabular în timpul momentelor intime de atenție din cadrul cercului. Acest lucru se poate realiza folosind flashcards, tabla, elemente de recuzită, mima, desene etc. Mărimea și forma cercului permit acestor activități să devină mai interactive decât atunci când studenții sunt așezați în bănci; ne putem târî precum șerpii, putem plânge ca atunci când suntem triști sau ne putem îmbrăca cu haine imaginare. Putem desena împreună, ne putem juca cu cartonașe și putem crea momente memorabile care îi împiedică pe elevi să uite vocabularul. Folosirea unor activități interactive care presupun multă mișcare și multe acțiuni îi ajută pe copiii care nu au curajul să se exprime verbal în limba engleză, permițându-le totuși să comunice și să arate ce au înțeles prin intermediul limbajului corporal și să simtă că fac parte din grup. Acestea ajută de asemenea la consumarea excesului de energie și le pot fi benefice celor care au un mod kinestetic de învățare. În cadrul cercului, copiii se simt în siguranță dacă greșesc pronunția unui cuvânt sau când recunosc că nu își amintesc un cuvânt.
Cântece
Cântecele sunt pentru copii un mod excelent de a învăța engleză pentru că sunt plăcute, oferă de obicei propoziţii corect structurate, iar copiilor le place să le repete mereu și mereu! De obicei cântăm în timpul activităților de grup, iar aceste cântece oferă de multe ori activități legate de vocabularul pe care îl învățăm. În formula de cerc, copiii sunt motivați de faptul că se văd unii pe alții cum iau parte cu bucurie la cântec și au de asemenea și multe exemple pe care le pot copia dacă nu ştiu bine cuvintele sau mişcările!
Povești
Statul în cerc și la sfârșitul lecției contribuie la rutina lecției. Este momentul când revizuim lecția, vocabularul învățat, vorbim despre părțile noastre favorite din lecție, cântăm sau, de obicei, citim o poveste. Acest lucru poate fi folositor pentru a-i calma pe copii dacă s-au jucat un joc care i-a entuziasmat în mod special și îi pregătește pentru încheierea cursurilor. În articolul meu anterior despre cititul alături de copii am vorbit despre cum cititul de povești creează un spațiu sigur pentru a explora lucruri noi și uneori înfricoșătoare, iar timpul petrecut în cerc poate crea același fel de spațiu în sala de clasă. Puteți citi articolul aici. De multe ori, în grupele mai mari citim cărți împreună, în cerc, trecând povestea de la unul la celălalt și bucurându-ne de fiecare stil individual de a citi.
Concluzie
Activităţile de grup în cerc creează o comunitate extraordinară în sala de clasă, în care fiecare membru se simte respectat, prețuit și egal celorlalți. Copiii învață cum să comunice unul cu celălalt și cum să se comporte într-un grup. Nivelul lor de încredere creşte și întreaga grupă devine mai unită.