Nu ar trebui să fie așa, dar pentru mulți candidați proba scrisă poate fi cea mai înfricoșătoare parte a unui examen de limba engleză. Spre deosebire de citire și ascultare, tu controlezi conținutul - nu vor exista cuvinte pe care să nu le cunoști, pentru că tu vei alege toate cuvintele pe care le scrii! Și, spre deosebire de proba de speaking, ai timp să te gândești și să te pregătești în ritmul tău, fără ca cineva să stea și să te observe.
Acest articol detaliază diferitele tipuri de texte care apar frecvent la examene și secvențele unde pot apărea. Te rugăm să ai în vedere că, pentru cele mai recente informații despre formatul examenului, trebuie să accesezi întotdeauna sursa directă - IELTS sau pagina web Cambridge English, unde poți găsi exemple de întrebări și texte.
Cei care susțin un examen IELTS, pot exersa pe Academic Writing teste gratuite online sau pe General Training Writing teste. De asemenea, poți exersa scrierea răspunsului descărcând o Foaie de Răspuns IELTS Writing.
Eseu
Unde ai de-a face cu el?
Partea 1 din First, First for Schools, Advanced și Proficiency ca întrebare obligatorie.
Ce este și cui se adresează?
Un eseu este un text academic. Acesta este scris de un student sau elev către profesorul sau învățătorul său, iar tonul trebuie să fie neutru.
Cum să scriu un eseu bun?
Citește cu atenție întrebarea. La majoritatea examenelor ți se vor da câteva idei principale pe care va trebui să le inserezi și poate altele pe care va trebui să le inventezi. Asigură-te că eseul tău le cuprinde pe toate pentru a răspunde corect la întrebare.
Odată ce ai decis asupra conținutului, rămâi la subiect. Conținutul trebuie să fie impersonal, așa că evită să folosești anecdote personale și încearcă să păstrezi exemplele generale.
Scrisoare sau e-mail
Unde ai de-a face cu ea?
Aceasta poate apărea ca întrebare opțională în partea a doua din First, First for Schools, Advanced și Proficiency.
Ce este și cui se adresează?
Un e-mail sau o scrisoare este, de fapt, același lucru la un examen. Citește întrebarea pentru a vedea cui se adresează scrisoarea, pentru a decide nivelul de formalitate necesar și cât de mult știe deja acea persoană despre conținutul scrisorii tale. Formulezi un răspuns la o scrisoare primită sau ești cel care inițiază corespondența?
Cum să scriu o scrisoare sau un e-mail bun?
Ca și în cazul eseului, citește întrebarea și notează ideile pe care trebuie să le inserezi. Nu include informații irelevante. De exemplu, dacă formulezi o scrisoare șefului tău despre o problemă, nu începe cu a te prezenta - șeful tău te cunoaște!
Înainte de a începe să pui pe hârtie ideile tale, gândește-te la motivul pentru care scrii. Vrei să te plângi de ceva, să ceri o favoare sau să oferi ceva? Asigură-te că atât conținutul, cât și tonul sunt adecvate motivului pentru care formulezi scrisoarea.
Motivul scrierii (și probabilitatea formalității) | Fraze utile |
plângere (probabil formală) | I feel I must draw… to your attention. I was disappointed to find/see that... |
a cere o favoare (probabil neutru sau informal) | I was wondering if you could… Would it be possible (for me) to…? |
a propune o ofertă sau un aranjament (probabil neutru sau informal) | How would you like to…? Would you be interested in ...ing…? You are very welcome to stay at my place/use my office/car/bike. |
a oferi un sfat (probabil neutru sau informal) | Have you considered … ing…? You shouldn’t …. Try not to worry/overthink it…. |
a împărtăși o experiență sau o opinie (probabil neutru sau formal) (Ai grijă cu acest motiv - uneori apare la Advanced sau Proficiency și este mai degrabă un articol sub forma unei "scrisori către redactor". Citește întotdeauna întrebarea pentru a verifica cui se adresează.) |
I am writing in response to your request for readers’ experiences of/ thoughts on... |
Recenzie
Unde ai de-a face cu ea?
Aceasta poate apărea ca întrebare opțională în partea a doua din First, First for Schools, Advanced și Proficiency.
Ce este și cui se adresează?
O recenzie îi ajută pe oameni să decidă dacă vor să vadă un film, să citească o carte sau să cumpere un produs de orice fel. Review-urile apar în reviste și pe site-uri web și sunt citite de o gamă largă de persoane, dintre care unele nu au aceleași gusturi ca și tine.
Cum să scrii o recenzie bună?
Fii echilibrat. Spune-ți părerea, dar ține cont de faptul că nu toată lumea caută aceleași calități. Personal, nu prea îmi plac comediile romantice, dar chiar și eu cred că When Harry Met Sally este un film bun - are umor adevărat, intensitate emoțională și este extrem de popular chiar și astăzi. Ar trebui să scriu toate aceste lucruri într-o recenzie pentru că, înainte de toate, o recenzie trebuie să fie utilă.
Ghid gratuit pentru procesul de învățare a limbii engleze de către copilul tău - Tot ce trebuie să știi pentru a-ți sprijini copilul în învățarea limbii engleze
Obține manualul
Articol
Unde ai de-a face cu el?
Este posibil să apară în partea a 2-a din First, First for Schools și Proficiency ca întrebare opțională.
Ce este și cui se adresează?
În cadrul examenelor, un articol este o "bucățică de opinie" - ar trebui să amuze și să informeze oamenii. La fel ca și recenziile, articolele apar în reviste și pe site-uri web și sunt citite de o gamă largă de persoane, așa că nu ar trebui să facă prea multe presupuneri despre cititor.
Cum să scriu un articol bun?
Fii interesant. Dacă subiectul în cauză nu te atrage, alege o altă întrebare. Dacă ești pasionat de acest subiect, foarte bine, dar pregătește-te să-ți susții ideile cu motive și/sau exemple, iar dacă faci acest lucru la Proficiency, ar trebui să prezinți și partea opusă. Încă o dată, pentru a-ți face o idee despre stilul caracteristic, citește articole în limba engleză, online sau în reviste.
Raport
Unde ai de-a face cu el?
Acesta poate apărea în partea 2-a a examenelor First, Advanced și Proficiency, ca întrebare opțională.
Ce este și cui se adresează?
Un raport informează cititorul despre ceva ce s-a întâmplat, de exemplu un eveniment sau rezultatele unui sondaj. Va trebui să apreciezi evenimentul sau să rezumi rezultatele și să redactezi o concluzie, care poate include recomandările tale.
Rapoartele sunt adesea destinate pentru șeful sau pentru un profesor de-al tău.
Cum pot să scriu un raport bun?
Folosește subtitluri. Imaginează-ți că citești acest articol de blog fără subtitluri - probabil că te-ai simți complet pierdut! Pe lângă faptul că sunt utile pentru cititor, subtitlurile:
- te ajută să-ți organizezi gândurile
- să arăți examinatorului că înțelegi cum se redactează un raport
Citește întrebarea și identifică conținutul necesar (de exemplu, modul în care a fost realizat sondajul, concluziile, recomandările tale). Acest conținut va alcătui (de obicei cele trei) secțiuni ale raportului tău, fiecare dintre acestea având un subtitlu.
Sugestie
Unde ai de-a face cu ea?
Aceasta poate apărea în partea a 2-a Advanced și Proficiency ca o întrebare opțională.
Ce este și cui se adresează?
O sugestie face o propunere sau propuneri bazate pe o situație curentă sau pe ceva ce s-a întâmplat. Este similară unui raport, diferența constă în faptul că raportul se concentrează în principal asupra trecutului sau prezentului, în timp ce propunerea se concentrează mai mult asupra viitorului.
O sugestie poate avea ca destinatar pe șeful tău, consiliul local sau o altă autoritate.
Cum să scriu o sugestie bună?
Încă o dată, organizează-ți ideile și folosește subtitluri, pentru toate aspectele prezentate în secțiunea anterioară.
Povestire
Unde ai de-a face cu ea?
Este posibil ca această întrebare să apară în partea a 2-a First for Schools, ca și întrebare opțională.
Ce este și cui se adresează?
Este ceva ce citim (și scriem) pentru amuzament. Dacă nu citești sau nu scrii povestiri în timpul liber, s-ar putea ca această întrebare să nu fie pentru tine.
Cum să scriu o poveste bună?
Echilibrează-ți entuziasmul creativ cu stăpânirea, atât stăpânirea lingvistică (asigură-te că știi cum să exprimi acea idee fantastică înainte de a începe să o scrii!), cât și stăpânirea creativă (povestea trebuie să aibă un deznodământ!)
Ce limbaj pot folosi?
Aceasta este probabil întrebarea la care vei avea cea mai mare libertate de a-ți arăta vocabularul stăpânit. Poți să-ți lași imaginația să zburde și dacă dorești poți să incluzi cele mai bune cuvinte, fraze și expresii gramaticale.
Așadar, care ar fi cel mai ușor subiect în partea 2-a?
Dacă ai un profesor de engleză și vrei să-l enervezi pune-i această întrebare! ''Ușor'' înseamnă lucruri diferite pentru oameni diferiți - unii se bucură de libertatea creativă a unei recenzii sau a unei scrisori, în timp ce alții sunt intimidați de aceasta. În plus, va trebui să iei o decizie în ziua respectivă, deoarece:
a. Până la examen nu știi ce opțiuni vei avea pentru partea a 2-a.
b. Trebuie să iei o decizie în funcție de subiect, dar și de tipul de text.
De exemplu, s-ar putea să nu vrei să scrii o sugestie pentru că ți se pare plictisitoare, dar vrei să scrii o recenzie de film pentru că îți plac filmele. În ziua examenului, însă, nu există opțiunea pentru review, dar există opțiunea de sugestie - pentru un festival de film local!
Când citești partea a 2-a, studiază toate opțiunile și, pentru fiecare dintre ele, întreabă-te: "Cum pot aplica eu la această întrebare cunoștințele mele despre lume, vocabularul meu minunat și vast?" Înainte de a lua o decizie fă acest lucru cu o minte deschisă.
O ultimă idee...
Pentru toate tipurile de texte de mai sus, nu uita să-ți organizezi ideile în paragrafe și să folosești cuvinte de legătură pentru a indica cititorului calea printre ideile tale. De exemplu, folosește cuvinte precum "moreover", "in addition" pentru a confirma aceeași idee (continui în aceeași direcție) respectiv cuvinte și expresii precum "however", "nonetheless", "on the other hand" pentru a arăta că introduci o idee contrară (schimbarea șirului de idei).